Vjezdové regály (Drive-In)

Vjezdové regály (Drive-In)

Kompaktní skladování na principu skladování hromaděním. Určené ke skladování homogenní skladby zboží s maximálním využitím dostupného skladovacího prostoru.

Produkt

Regálový systém vjezdových (drive-in)/průjezdných (drive-through) regálů: dokonalý pro sklady s homogenní skladbou zboží a velkým počtem palet na skladovou jednotku

Vjezdové regály drive-in představují nejjednodušší a nejlevnější způsob kompaktního skladování. Jsou tvořeny několika regály a řadou uliček přístupných pro vysokozdvižné vozíky používané k ukládání a odebírání palet. Ve srovnání s běžnými paletovými regály toto řešení výrazně zvyšuje skladovací kapacity.

Tyto regály existují ve dvou konfiguracích: vjezdové (drive-in) (palety se zakládají a odebírají z jediné pracovní uličky) a průjezdné (drive-through) (palety se zakládají z přední uličky a odebírají ze zadní uličky) konfigurace.

Vjezdové regály drive-in zvyšují skladovací kapacity

Výhody regálových systémů typu vjezdové regály drive-in /průjezdné regály drive-through

  • Maximální využití prostoru: umožňují vynikající využití veškeré dostupné podlahové plochy i výšky, čímž zvyšují skladovou kapacitu ve srovnání s běžnými paletovými regály.
  • Jednoduché a úsporné: jedná se o nejjednodušší způsob kompaktního skladování s nejnižší možnou potřebnou počáteční investicí.
  • Konfigurovatelné: hloubku a výšku těchto regálů lze upravit podle potřeby každého zákazníka a charakteru zboží, s nímž se ve skladu manipuluje.
  • Jedna nebo dvě uličky: toto řešení se používá buď s jednou uličkou (zakládání a odebírání zepředu) nebo se dvěma uličkami (zakládání zepředu a odebírání zezadu).
  • Naváděcí prvky: Vjezdové regály drive-in výrobce Mecalux obsahují příslušenství usnadňující pohyb vysokozdvižných vozíků a správné umísťování palet.
  • Úspora energie: menší zaskladněný prostor snižuje rozlohu plochy, kterou je potřeba chladit v chladírnách a mrazírnách.
  • Snadná správa zásob: v každé uličce je uskladněn jeden typ skladové jednotky, což zefektivňuje řízení zásob.
  • Různé typy palet: tyto regály mohou sloužit k uložení palet různých hmotností a rozměrů.
Hlavní výhodou drive-in regálů je optimalizace prostoru

Regály drive-in výborně využívají skladovacího prostoru, který máme k dispozici, a výrazně posílily naši skladovou kapacitu

Ivan Bohigas Provozní ředitel
Selvafil
(Maçanet de la Selva, Španělsko)

Použití vjezdových regálů drive-in

Ideální pro sklady s malým počtem skladových jednotek a mnoha paletami

Vjezdové regály drive-in jsou ideální pro společnosti, které skladují homogenní objem skladových jednotek s velkým počtem palet na skladovou jednotku a chtějí maximalizovat podlahový prostor, který mají k dispozici, a kapacitu svého skladu.

Systém drive-in je ideální pro skladování velmi homogenní skladby zboží

Pracoviště s převážně homogenní skladbou zboží

Skladové regály drive-in jsou zvlášť vhodné pro velmi malý počet skladových jednotek s vysokým počtem jednotlivých palet na skladovou jednotku.

Kompaktní skladování snižuje logistickému centru náklady na podlahovou plochu

Logistická střediska ve velkých městech

Prostorová úspora činí z těchto regálů dokonalé zařízení skladů v oblastech s vysokými náklady na pronájem nemovitostí pro logistická centra.

Regály drive-in jsou hojně využívány v chladírenských skladech

Chladírny

Toto řešení je velmi běžné v chladírenských skladovacích zařízeních, která potřebují efektivně využít veškerý prostor vymezený pro skladování za řízené teploty.

Vjezdové regály drive-in umožňují správu skladových zásob FIFO (první dovnitř - první ven) i LIFO (poslední dovnitř - první ven)

Kapacitní sklady

Regálový systém v průjezdné konfiguraci (se dvěma uličkami) slouží jako kapacitní sklad.

Jak funguje kompaktní skladování v regálech typu vjezdové regály drive-in?

Zaskladňování a vyskladňování s vjezdovou a průjezdnou variantou

V systému kompaktního regálového skladování závisí správa skladových objemů na konfiguraci regálů. V případě drive-in paletových regálů se zaskladnění a vyskladnění provádí z jediné pracovní uličky. V případě průjezdných paletových regálů se používají dvě různé uličky.

Reference

Coca-Cola Refrescos Bandeirantes

Zvolili jsme skladovací system vjezdových regálů drive-in, protože je určen ke zvýšení kapacity skladu a vylepšení jeho organizace. Umožnil nám podstatně zvýšit skladovací kapacity našeho centra.

Alisson Ferreira Vedoucí plánování a logistických operací
Coca-Cola Refrescos Bandeirantes
(Trindade, Brazílie)
Global-TALKE

Výhodou regálového systému vjezdových regálů drive-in je maximální využití dostupné podlahové plochy pro zvýšení skladovací kapacity. Kapacita našeho skladu se tím zvýšila o víc než 50 %.

César Garraza Projektový manažer
Global-TALKE
(Tarragona, Španělsko)
Caromar

S regály drive-in jsme zvýšili hustotu skladování. Od renovace našeho skladu se jeho kapacita výrazně zvýšila. Nyní můžeme dále růst, jakmile budeme mít příležitost.

Pablo Albertín Manažer logistiky
Caromar
(La Tablada, Argentina)

Komponenty vjezdových regálů drive-in

Drive-in vjezdové regály Mecalux se vyznačují výrobní kvalitou všech svých komponent. Na prvky, které jsou nejvíce náchylné k opotřebení a korozi, se nanáší kataforézní povlak.

Konstrukce drive-in regálů se skládá ze sady rámů, které zajišťují vertikální podporu systému. Tyto rámy obsahují vnitřní uličky vybavené nosnými lištami, tj. vodorovnými profily, na které se pokládají palety.

Drive-in regály Mecalux mají řadu komponent - některé z nich jsou volitelné - které zvyšují bezpečnost systému a pomáhají předcházet nehodám při provozu vysokozdvižných vozíků uvnitř systému.

Rámy drive-in regálů

Rámy

Skládají se ze dvou stojin s odpovídajícími diagonálními výztuhami, patkami a příslušenstvím. Každých 50 mm jsou opatřeny otvory pro uchycení horních nosníků a podpěr/konzol.

Vrchní nosník drive-in regálů

Vrchní nosníky

Vodorovné profily, které spojují rámy v horní části a vytvářejí portálovou rámovou konstrukci. Jsou umístěny ve všech skladových uličkách.

Nosná kolejnice GP pro  vjezdové regály

Kolejnice GP

Výhradní vlastnictví společnosti Mecalux. Tyto nosné kolejnice umožňují vystředění palety s minimální ztrátou místa na výšku (pouze 50 mm). Ideální, pokud všechny skladované palety mají stejný rozměr.

Nosná kolejnice z C profilu pro drive-in regály

Kolejnice C profilu

Nosné kolejnice z profilu ve tvaru C neumožňují samočinné vystředění Používají se pro palety s různými čelními rozměry nebo pro jednotková balení vyžadující větší podpěrné vzdálenosti.

Konzoly drive-in regálů

Konzoly

Oranžové kovové díly, které spojují kolejnice se stojinami rámu.

Patka stojny drive-in regálu

Patky

Díly, které jsou součástí rámu a které jsou určeny k montáži pomocí dvou kotevních šroubů a vyrovnávacích podložek.

Stability a pevnosti se dosahuje ukotvením stojin k podlaze prostřednictvím konstrukční patky drive-in

Stabilita díky konstrukční patce drive-in

Stabilita a pevnost konstrukce je dána spojením mezi stojinami a nosníky a také tím, do jaké míry jsou patky stojin zapuštěny do podlahy pomocí dvou kotevních šroubů.

Příčné stability lze dosáhnout pomocí křížových výztuh instalovaných v uličkách

Stabilita a pevnost díky horizontálnímu a vertikálnímu křížovému jištění

Křížové jištění výztuha instalované v uličkách a horní křížové jištění přenášejí vodorovné síly přímo na podlahu.

Stability a pevnosti paletových regálů lze dosáhnout pomocí svislých křížových výztuh

Vyztužení pomocí vertikálního křížového jištění

Uličky s křížovými výztuhami jsou nahrazeny svislými kžížovými výztuhami vzadu (u regálových jednotek s jedním přístupem) nebo uprostřed (u regálových jednotek s dvojitým přístupem). Pouze pro drive-in konfiguraci

Ochrany stojin chrání rámy vjezdových regálů drive-in před možnými nárazy

Ochrany stojin

Volitelné prvky. Montují se na přední stranu první stojny každého řady rámů, aby je chránily před případnými drobnými nárazy.

Spodní vodicí lišty navádějí vysokozdvižné vozíky uvnitř drive-in regálů

Spodní naváděcí lišty

Volitelná výbava. Usnadňují pohyb vysokozdvižných vozíků a zabraňují náhodným nárazům do boku regálové konstrukce. V závislosti na typu používaného vysokozdvižného vozíku existují dva modely (LPN nebo VGPC).

Centrovací zařízení pro palety usnadňují vkládání palet do regálového systému

Centralizátory palet

U kolejnic GP je každá úroveň vybavena dvěma žlutými středicími systémy umístěnými na předním konci kolejnic. Pomáhají s navedením palety na vstupu na každou úroveň.

Kolejnicové zarážky drive-in regálů pomáhají umístit palety do regálů

Zarážky

Jsou umístěny na konci kolejnic z C profilů, zadržují palety a brání jim v přejetí přes kraj kolejnice.

Boční zarážka zabraňuje vysunutí palety z uličky

Boční zarážky

Volitelná výbava. Zabraňují tomu, aby palety přesahovaly do uličky nebo se dotýkaly stěny. Chrání také svislé výztuhy v zadní části.

Upozornění na bezpečné zatížení obsahuje technické údaje o regálech typu vjezdové regály drive-in

Upozornění na bezpečné zatížení

Zde jsou uvedeny technické údaje skladovacího systému. Je zde také umístěna nálepka technické kontroly, na které je uvedeno datum příštího servisu. Tato upozornění se umísťují na viditelná místa na konci regálů.

Katalogy

Catalog - 6 - Vjezdove-regaly - cs_CZ

Regálový systém drive-in regálů

Maximální využití dostupného prostoru

Stažení
MS_Compacta_CZ.pdf

Příručka bezpečnosti ve skladech

Provoz, používání, kontrola a údržba regálových systémů drive-in/průjezdných

Stažení
Catalog - 0 - Skladovaci-reseni-pro-palety - cz_CZ

Skladovací systémy pro palety

Systém skladování zboží na paletách

Stažení
Catalog - 2 - Easy-wms - cs_CZ

Software pro řízení skladu

Technologické inovace pro efektivní skladování

Stažení

Nejčastější dotazy

Drive-in regály, známé také jako vjezdové a průjezdné regály, jsou paletové regály pro kompaktní skladování, které se skládají z několika regálů tvořících vnitřní uličky s podpůrnými kolejnicemi pro uložení palet. Do konstrukce vjíždějí vysokozdvižné vozíky, které se pohybují uvnitř těchto uliček, kde nakládají a vykládají zboží. Díky výšce a hloubce uliček toto řešení skvěle využívá dostupný prostor a zvyšuje skladovací kapacitu ve srovnání s běžnými paletovými regály.

V závislosti na typu požadované strategie řízení zásob lze tento skladovací systém pro kompaktní skladování nakonfigurovat dvěma způsoby: vjezdové (drive-in) nebo průjezdné regály. U první a běžnější varianty se nakládka a vykládka provádí ze stejné pracovní uličky. Proto jsou zásoby řízeny metodou LIFO (poslední dovnitř, první ven). Naproti tomu v průjezdném regálu se palety ukládají a odebírají ve dvou různých uličkách: zboží se vkládá na jednom konci a odebírá na druhém. V tomto případě se postup zaskladnění/vyskladnění regálů provádí podle metody FIFO (první dovnitř, první ven). Tato konfigurace se obvykle používá v případech, kdy se systém používá jako kapacitní sklad nebo mezisklad pro účinnou regulaci toků mezi dvěma pracovními oblastmi (například mezi výrobou a expedicí nebo mezi různými výrobními fázemi).

Vjezdový/průjezdný regálový systém je kompaktní skladovací řešení, které splňuje širokou škálu požadavků. Jeho skladovací kapacita je větší než u běžných regálů. Navíc je to nejjednodušší a cenově nejdostupnější systém v porovnání s jinými řešeními skladů pro kompaktní skladování. Protože vysokozdvižné vozíky musí do regálů vjíždět, je při uskladňování a vyskladňování zapotřebí více času na manipulaci. Vzhledem k tomu, že každá ulička mezi regály je vyhrazena pro jednu skladovou jednotku, nedoporučují se paletové regály typu vjezdové regály drive-in pro sklady, které skladují širokou škálu různých produktů. Pro tyto scénáře má Mecalux jiná kompaktní řešení, která usnadňují správ u rozmanitějšího zboží. Patří sem gravitační skladování palet, zásuvné regály push-back a také systém nazvaný Pallet shuttle.

Pro návrh systému, který tvoří vjezdové regály drive-in, neexistují žádná konstrukční omezení. Maximální výška těchto regálů je však podmíněna maximální nosností použitého manipulačního zařízení a asistenčními systémy pro manévrování (kamera, předvolba výšky atd.).

Výška jednotlivých úložných úrovní drive-in regálů závisí na výšce palet a typu konstrukčního systému použitého pro stavbu regálů (s lištami GP nebo s lištami z C profilu). V prvním případě je výška skladovací úrovně rovna výšce palety plus 150 mm. U systémů s kolejnicemi z profilů C je výška skladovací úrovně rovna výšce palety plus 200 mm.

Hloubka každé uličky je součtem hloubky všech palet (včetně rozměrů nákladu, pokud zboží vyčnívá) a volného prostoru na jednotku, který je nejméně 25 mm. Počet palet uložených v každé uličce je přitom obvykle násobkem výrobních dávek nebo palet, které se vejdou do nákladního automobilu. Například uličky drive-in regálové jednotky používané pro skladování hotových zakázek mohou být navrženy tak, aby pojaly 11 palet do hloubky a 3 do výšky. To by se rovnalo kapacitě nákladního přívěsu, která je 33 palet.

Pro dosažení maximální efektivity by všechny palety uložené ve stejné skladovací uličce měly být stejného typu skladové jednotky. Tím se zabrání zbytečným operacím.

Na rozdíl od běžných paletových regálů se u kompaktních vjezdových drive-in regálů manipuluje s paletami ze širší strany, přičemž jejich spodní podlážky jsou kolmé k nosným profilům. To znamená, že vysokozdvižný vozík uloží paletu tak, že její spodní podlážky svírají s podpěrnými kolejnicemi úhel 90°.

V drive-in regálech se používají zakladače a vysokozdvižné vozíky s protizávažím. Zatímco výškový dosah modelů s protizávažím obvykle nepřesahuje 7,5 m, dosah retraků může přesáhnout 11 m na výšku.

Vzhledem k tomu, že vysokozdvižné vozíky jezdí uvnitř regálových uliček, je třeba počítat s dostatečnými vzdálenostmi, které jim umožní bezpečnou práci (např. minimální vzdálenost 75 mm mezi každou ze stran vysokozdvižného vozíku a svislými prvky). Stejně tak musí být první úroveň podpěrných kolejnic umístěna v takové výšce, aby nezasahovala do součástí vysokozdvižného vozíku (např. podvozku).

Zeptejte se odborníka